Waarom Tunturi kopen? · De visie: Tunturi gelooft dat fitness een belangrijke rol speelt in het dagelijks leven van de mensen en dat die rol nog steeds goede resultaten oplevert zoals de bevolkingsgroei, de wens om beter en langer te leven, de afname van zwaarlijvigheid wereldwijd, de noodzaak aan revalidatiecentra en de toename van de bewustwording van het belang om fit te blijven. · De missie: Tunturi weet dat fitness efficiënt is als het minstens drie keer per week, minstens 20 minuten per dag wordt gedaan. En daarom wil Tunturi fitness in het dagelijkse leven van de personen integreren. · Meer dan 90 jaar: Met meer dan 90 jaar ervaring is Tunturi ongetwijfeld een pionier en innovator in de fitnesswereld. Sinds het begin van de cardiovasculaire training tot de nieuwste trainingsapplicaties. En daarom heeft Tunturi, sinds de jaren zeventig verschillende unieke en gepatenteerde kenmerken ontwikkeld zoals: T-coach, T-Road en specifieke T-scale programma's, en vele andere. Geschiedenis van Tunturi De geschiedenis van Tunturi begon in 1922 toen de broers Harkke een kleine winkel openden in Turku, Finland. Enkele jaren later groeide deze winkel uit tot een fabriek die als zeer modern beschouwd werd voor die tijd, en in 1950 werd deze leider op de markt van de bromfietsen. Aan de hand van de verworven ervaring en technologie in de productie van bromfietsen, heeft Tunturi een sterk onderzoek ingesteld naar de ontwikkeling van fitnessapparaten. Zo werd het in 1970 een gekende internationale fabrikant van fitnessapparaten. En in 2003 werd het merk overgenomen door de Accell-groep, een merk dat hoog aangeschreven staat in de productie en verkoop van fitnessapparaten op Europees niveau, wat een sterke garantie is voor de toekomst van het bedrijf.